Met een stralende lach begroet Corrine de cliënten van Het Notarieel in Deventer. Ze is zich bewust van het feit dat ze het eerste aanspreekpunt is. Daarom probeert ze met haar enthousiasme cliënten direct een welkomstgevoel te geven. Hier hoort ook bij dat ze de cliënten naar de wachtkamer begeleidt en zorgt ze voor een heerlijke kop koffie of thee.
"“Het is leuk om te zien dat cliënten terugkomen. Dat geeft een gevoel van waardering.” "
Corrine Gabriëlse– Receptioniste Het Notarieel Deventer
Een gemiddelde werkdag is lastig te omschrijven voor Corrine. Elke dag is namelijk anders en elke dag zijn er andere cliënten. Maar als ze dan toch een aantal woorden moet kiezen die haar dag typeren, dan is het dynamisch, gezellig en afwisselend.
“’s Ochtends probeer ik altijd vroegtijdig aanwezig te zijn. Dit geeft mij namelijk de tijd om rustig op te starten en de post te kunnen behandelen. Vervolgens starten we de dag met een teamoverleg. Samen met de notaris kijken we dan naar de agenda voor die dag en bespreken we de laatste stand van zaken. Vervolgens komen na het overleg de eerste cliënten binnen. Die voorzie ik dan van koffie of thee. Als de afspraak van een cliënt klaar is, krijg ik de getekende akte(n). Deze boek ik in en ik zorg ervoor dat deze klaargezet worden voor het Kadaster”, vertelt Corrine.
Met acht kantoren en een groot aantal specialisten is er altijd wel iemand die je kan helpen. Als Corrine gevraagd wordt om Het Notarieel te beschrijven, dan noemt ze het woord ‘laagdrempelig’. “Als je een vraag hebt, dan kun je altijd aan de bel trekken bij een ander kantoor. Ik vind dit een hele fijne gedachte, omdat je er niet alleen voor staat.. In het verleden heb ik een bijzondere akte gehad. Ik wist hier geen raad mee, omdat het zo’n zeldzame akte was. Toen kon ik heel snel en makkelijk contact opnemen met een collega van een ander kantoor voor hulp en advies.”
Corrine is drie jaar werkzaam bij Het Notarieel. Voor Corrine was er niet één reden om voor Het Notarieel te kiezen. Ze zegt er het volgende over: “Ik zag een vacature en ik was niet direct van plan erop te reageren. Maar omdat meerdere mensen in mijn omgeving het kantoor goed kenden, vonden ze dat het kantoor goed bij mij past en raadden ze mij aan om dit toch te doen. Na een leuk gesprek met Jan Willem, was het meteen beklonken.
Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om hier te werken. Het Notarieel is namelijk een modern en jong bedrijf. Op het kantoor in Deventer is er een mooie mix tussen jonge en ervaren professionals. In het begin moest ik wennen aan de hoeveelheid jonge mensen, maar nu vind ik het heel erg leuk. De nieuwe generatie heeft zo veel energie en ze zijn ontzettend enthousiast. De dynamiek is heel fijn en het houdt je scherp.”
Het receptieteam in Deventer is een heel leuk team, zegt Corrine: “Er wordt hard gewerkt, maar we hebben ook zeker veel plezier met elkaar.” Corrine ziet en hoort van cliënten dat zij dit ook merken. “We krijgen wel eens complimenten van cliënten over de sfeer. Ze vinden dat er een fijne sfeer hangt op kantoor. Dat maakt mijn werk zo leuk. Die waardering, dat is waarvoor je het doet.”
Corrine vindt haar werk bij de receptie heel erg leuk. “Ik ga bijna elke dag met plezier naar mijn werk, ik haal voldoening uit mijn werk en ik word gewoon heel erg blij van mijn werk.” Op de vraag waar ze het meeste energie van krijgt, weet ze snel het antwoord: de afwisseling in het werk en het contact met de cliënten. Terwijl ze dit zegt, krijgt ze ook een glimlach op haar gezicht.
Een bevriende makelaar die vaak bij Het Notarieel komt, vond mij daar goed passen.
Zwemmen.
Vloeiend Spaans spreken en dat dan vooral toepassen tijdens reizen in Spaanstalige landen.
Een dag niet gelachen...
Mijn bureau is één grote chaos.
- Corrine Gabriëlse
Ruben Timmerman
HR-professional
Ruben Timmerman
HR-professional